کتاب سیستم عامل استالینگز ویرایش هفتم

توضیحات کوتاه

________________________

5/5

کتاب سیستم عامل استالینگز

دانلود کتاب سیستم عامل استالینگز ویرایش هفتم از کاملترین جزوه های درس سیستم عامل می باشد. این درس از دروس مشترک رشته کامپیوتر برای تمامی گرایش هاست. و جزو دروس بسیار مهم و کاربردی و نسبتا سخت است.
کتاب سیستم عامل استالینگز توسط دکتر پدرام، یکی از اساتید مطرح دانشگاه امیرکبیر تدریس می شود.

سیستم‌عامل نرم‌افزاری است که مدیریت منابع کامپیوتر را بر عهده می گیرد. این محیط  بستری را فراهم می‌سازد که نرم‌افزار کاربردی اجرا شده و از خدمات آن استفاده کنند. سیستم‌عامل جزء ضروری‌ترین نرم‌افزارهای یک سیستم کامپیوتری است. سیستم‌عامل خدماتی به برنامه‌های کاربردی و کاربر ارائه می‌دهد.

برنامه‌های کاربردی یا از طریق واسط‌های برنامه‌نویسی کاربردی و یا از طریق فراخوانی‌های سیستم به این خدمات دسترسی دارند. با فراخوانی این واسط‌ها، برنامه‌های کاربردی می‌توانند سرویسی را از سیستم‌عامل درخواست کنند، پارامترها را انتقال دهند، و پاسخ عملیات را دریافت کنند. ممکن است کاربران با بعضی انواع واسط کاربری نرم‌افزار مثل واسط خط فرمان یا یک واسط گرافیکی کاربر با سیستم‌عامل تعامل کنند.

سیستم‌های بی‌درنگ یا زمان واقعی یک سیستم عامل چند وظیفه‌ای است که معمولاً به عنوان یک کنترل‌کننده در یک کاربرد خاص استفاده می‌شوند. سیستم در این حالت می‌بایست در زمانی مشخص و معین حتماً جواب مورد نظر را بدهد. سیستم‌های کنترل آزمایش‌های علمی، تصویربرداری پزشکی، کنترل صنعتی و برخی از سیستم‌های نمایش از این دسته‌اند. هدف اصلی استفاده از سیستم‌های بی‌درنگ واکنش سریع و تضمین شده در برابر یک رویداد خارجی می‌باشد. در سیستم‌های بی‌درنگ معمولاً وسایل ذخیره‌سازی ثانویه وجود ندارد و به جای آن از حافظه‌های ROM استفاده می‌شود.

فهرست کتاب سیستم عامل استالینگز

  • زمانبندی
  • مروری بر معماری کامپیوتر
  • وقفه
  • حافظه
  • اجزای سیستم عامل
  • مفسر زبان
  • مدیریت فرآیند

ویلیام استالینگز نویسنده آمریکایی است که کتاب های درسی حوزه علوم کامپیوتر مانند سیستم عامل، شبکه های کامپیوتری، سازمان کامپیوتر و رمزنگاری را به رشته تحریر درآورده است. تمامی کتابهای ویلیام استالینگز William Stallings را می توانید از این لینک در وب سایت خودش ببینید. استالینگز مدرک خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه نوتردام و دکترای علوم کامپیوتر را از انستیتوی فناوری ماساچوست دریافت کرده است و سه بار جایزه بهترین کتاب درسی علوم رایانه ای سال را از انجمن نویسندگان و دانشگاه دریافت کرده است.

در صورت تمایل میتوانید مقالات زیر را دنبال کنید:

راهنمای دانلود فایل

برای دانلود این کتاب باید در سایت لاگین شده باشید.
اگر در سایت حساب کاربری ندارید، لطفا ابتدا ثبت نام کنید.

اگر از کتاب سیستم عامل استالینگز ویرایش هفتم استفاده کردی، نظرت رو دربارش بگو و به دیگران پیشنهاد بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیستم عامل استالینگز
پیشنهاد ما به شما :

_____________ _

ورود

حساب کاربری ندارید؟